۱۳۹۱ فروردین ۲۲, سه‌شنبه

آیا سمیع حامد ( س- ک- استوار) است؟


دیشب برنامه تلویزیونی آریانا افغانستان را که از لاس انجلس پخش میشود تماشا میکردم . در خلال برنامه آهنگ دوگانه ای زیبای از محترم  قیس الفت و خانم غزال پخش شد. آهنگ را بدقت شنیدم و متوجه شدم که  شعر این آهنگ از داکتر سمیع حامد است که در 24 سال پیش در مجله سباوون منتشره کابل بخوانش گرفته بودم و سپس در کتاب غزنی گنجی از آدمها  اثر پروفیسور مسعود استاد دانشگاه کابل این غزل بنام جناب سمیع حامد چاپ شده است اما  شگفتا که در این ویدیو کلیپ زیبا بر عکس شاعر این آهنگ را کسی بنام س- ک- استوار  معرفی میکند!  این غزل که به آهنگ شعر زیبای حافظ شیرازی ( بعزم توبه سجر گفتم استخاره کنم) سروده شده یکی از خیال انگیزترین غزلهای جناب سمیع حامد است که در همان زمان و حتا در همان مطبوعات داس و چکشی توانست غوغا بپا کند. حالا که 24 سال پس این شعر را زیر نام کسی دیگری دیدم متعجب شدم که آیا من عقلم را از دست داده ام یا جناب داکتر صاحب حامد تغیر نام داده اند ؟ بنابرین  نخست از جناب سمیع حامد و سپس از هنرمندان عزیز  عاجزانه متمنی ام تا در این مورد اندکی روشنی اندازند که این جناب  س- ک - استوار کیست؟ و یا خدا نا خواسته در این عصر انترنت باز هم قضیه   شعر دزدی یا شاعر دزدیست؟


شبی که زمزمه شعر عاشقانه کنم
سکوت عرش خدا را پر از ترانه کنم
حریم طره دوشیزه خیال ترا
به نور جاری انگشت شعر شانه کنم
منم یگانه پرستوی بالگستر عشق
که بر رواق بلند دل تو لانه کنم
بسوی چشم تو ایدوست هیچ راهم نیست
مگر عیادت بیمار را بهانه کنم
بیا که رشته سیمین اشکهایم را
به پای حجله وصل تو دانه دانه کنم
تو نوبهار خیالی بیا که از نفست
چنانکه رخت غزل گل کنم جوانه کنم
منم پرنده آزاد آسمان غرور
که زیر سایه بال خود آشیانه کنم


هیچ نظری موجود نیست: