۱۳۹۵ تیر ۲۹, سه‌شنبه

زیر همین آسمان آبی

 میگویند یگانه ثمره زیستن آدمي در زیر همین آسمان آبی رنگ خدا؛ فقط چند تا  نفس است که از براي همنفسی فرو میرود. وقتی نفسي با نفسي زیر همین آسمان آبی گره خورده هم نفس میشود. آن چند تا نفس از براي عمري خاطره انگیز و قشنگ می شود! این راز را در همین فضای کوچک به تجربه نشسته ام! بقول احمدظاهر! 
کرده ام ناله بسی – در پی هم نفسی- بشنوم نیمه شبان – ناله های جرسی
همچنان میگویند، همیشه مسیر ِ حرکت ِ زورق ِ شکستهٔ بی هدف را ، زیر همین آسمان آبی فقط جهتِ جریان امواجِ آب تعیین میکند البته اگر بدنه ای در آن زورق باقی مانده باشد. این حرف را هم همینجا لمس کردم و دیدم و در نهایت با توسل به این  جمله که هر جا بروی آسمان  همین رنگ را دارد. اراده ام را تا به کمر به باتلاق سوختن و ساختن فرو کردم و میبینی که خموشم.
اما در عین حال همینگونه که میروم دلم میشه فریاد بزنم که : ای همنفس ! گیریم  آسمان همه جا آبی باشد اما این من و تو هستیم که باید با تمام توان بگردیم تا 
ببینیم آسمان دلمان  زیر کدامین قسمت از این سقف آبی ، آبی می شود.
ای همنفس! چشم های تو، امروز مرا دوباره آفرید. لطفن مرا دم به دم به نگاهی مهمان کن.نگاهی که انعکاس و انکسارش از همین آئينه تا پشت ابرها برود و خدا را به وجد و گریه آرد...
ای همنفس هربار که مستی چشمهایت،نگاه نگران مرا،تلاقی می کند. من میبینم فرشتگان زیر همین آسمان آبی دوست داشتن و دوست داشته شدن را از نگاه های من و تو می آموزند.


زان می عشق کز او پخته شود هر خامی
گر چه ماه رمضان است بیاور جامی
روزها رفت که دست من مسکین نگرفت
زلف شمشادقدی ساعد سیم اندامی
ﻓﺮﻭﯾﺪ دانشمند بزرگ آلمانی ﺍین نکته را به اﺛﺒﺎﺕ رسانید ﮐﻪ ﻋﻘﻞ ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ اﻧﺴﺎﻥ ﻧﯿﺴﺖ, بلکه ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻭ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﺑﺸﺮ ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﻣﻬﻢ ﺗﺮ از عقل ﺩﺍﺭﺩ که ﺁﻥ را افکار ﻧﺎﺧﻮﺩﺁﮔﺎﻩ میدانند! آن افکار غیر قابل کنترول است اما من زیر همین آسمان آبی بخاطر همنفسم حتا همین افکار ناخود آگاه ام را در کنترول دارم

زیر همین آسمان کبود برایت آهنگ نیلی گگن را برگردان میکنم!

برگردان آهنگ نیلی گگن

زیر آسمان آبی
شگوفه عشق از زمین سر برآورده
دراینجا صبح دمیده 
وشب رخت بر بسته
زیر این آسمان کبود.........
............

مروارید شبنم صبح بر رخسار گلها پاشیده شد
انگار آرزوهای هر دو (گل و شبنم) بر آورده میشود
زیر این آسمان کبود ........
......
شاخه های پراگنده درختان
با شادی و  شور
آغوش درختان میبوسند
زیر این آسمان کبود...
.....
جریان آب دریا را ملاقات میکند
و سفر میکند بسوی اقیانوسها
زیر این آسمان آبی 





هی نیلی گگن کی تلی
دهرتی کا پیار پهلی
ایسی هی جگ مین
هاتهی هین صبح نی
 ایسی هی شام دهلیی
.......
شبنم کی موتی پهولون پی بهکری
دونهون کی آسُ پهلی
 هی نیلی گگن کی تلی


 بل کاتی بی لی - مستی مین کهلی
پی دو سی میلکی گلی
هی نیلی گگن کی تلی

......
نادیا کا پانی دریا سی میل کی
ساغر کی اور چلهی هیهیهیی
نیلی گگن کی تلی

هیچ نظری موجود نیست: