۱۳۹۴ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

آوا های خوش و خاطرات

میرا سایه ساتهه هوگا


واقعن اشعار  و آوائ بعضی از آهنگها با میلودیی خوش شان؛ میتوانند هر زمان خاطرات آدم را در مفهومی خاص از زمان-مکان  متفاوت تر از سایر پدیده ها بیان کنند؛ آهنگی میرا سایه ساتهه هوگا ( سایه ام همراهت هست) برای من یکی از همین آوا های خوش؛ خاطره انگیز و فراموش نا شندنیست!!آه
  در نزدیک به سی سال اخیر؛ هر بار این آهنگ را میشنوم؛ همآنروز گرم که انگار از کوره خورشید بارانی از آتش می بارید و بادهای گرم تنوره کشان بر تن خسته ام شلاق میزدند را بیادم می آرد.
بلی همین آهنگ و میلودی همآنروزی را که    بدون مبالغه حتا پاهای خسته ام دیگر یارای پیدا کردن راه خانه ام را هم نداشت! فرسوده  و بی رمق بودم و انگار تونل تاریک هجران دیگر دهانش را بیرحمانه برای بلعیدنم گشوده بود را بیادم می آرد.
آری! اما در همان روز همانطور که بی مقصد و بی جهت گام بر میداشتم؛  هذیانی گنگ و دود اندود محصورم کرده بود انگار  در قعر تنهایی. کسی در ژرفا ژرف وجودم زمزمه میکرد میرا سایه ساتهه هوگا!! از همینرو این آهنگ را برگردان کرده بدوستانم همینجا میگذارم

سایه ام همرای توست

لتامنگشیکر
هر جا که بروی!  فراموش مکن سایۀ من با تو همراه است
آنگاه که در خاطراتت یادم میکنی  سیل اشکم روان میشود
 همانجا گاهی توقف میکند و گهی  روان میشود
من و  چشم من  اشک
به هر سمتی که رخ  میکنی روان است
تو هر جا که بروی سایۀ من همراهت میباشد
تو اگر غمگین باشی من هم غمگین میباشم
دیده شوم یا نشوم پیش تو هستم من هم
من اگر نابود شوم هرگز غم مرا نخور
عشق مرا یاد کرده هرگز چشمت را نمناک نکن
تو که برگردی و بیبینی سایۀ من همراهت هست
غم من شامل است در اندوه تو و در غم تو
عشق من  در هر تو لد  با تو یکجا بوده است
تو در هرجا که تولد شوی سایۀ من همرای توست







هیچ نظری موجود نیست: