۱۳۹۲ خرداد ۱۸, شنبه

خروش از مردمان خام خیزد


در تیک تاک حساب ندارم. اما از دریچۀ یک دوست برای لحظاتی به تماشای تیک تاک نشستم. انتباۀ که از چند فلم کوتاه و پیاپی تیک تاکی گرفتم فرمایش حکیمانۀ دکتر شریعتی بود  که می‌گوید: «چه بسیارند کسانی که همیشه حرف می‌زنند بی‌آنکه چیزی بگویند» .
 در بیست سال گذشته، تلویزیونهای شخصی، برای پیدا کردن بیننده زیر لوح آزادی بیان نا آگاهان، بی هنران  و به اصطلاح کارشناسان ناپختۀ زیادی، که  با بر  لب آوردن سخنان ناسنجیده و نارسا؛ چه بسیار می گفتند ولی در اصل هیچ چیزی نمیگفتن را دعوت و تشویق می کردند و با اینکار طبعن عده ای از قماش  خود شان برایشان کف زده  واه واه میگفتند. عده ای هم  از سخنان لبریز از  طعنه، تهدید و تحقیر، اینها  سوهان روح گردیده، صبورانه تحمل میکردند. هرچند  این حرفهای پوچ و یاهم "ناحرف" طبیعتن باعث پیدایش و افزایش خشم و نفرت در جامعه می‌شد. اما رسانه از آزادی بیان سهم و بهره خود را میگرفت، به مقصد خود که بیننده جمع کردن بود میرسید. ولی تیک تاک دیگه بگفته ایرانیها در این مورد گندش را بالا آورده و اصلن معلوم نیس کی به کیست؟ چرا که  تیک تاکرای بیننده دار اکثرآ باید بسان خطوط"متقاطع" همه را قطع کنند. باید مثل سوهان اعصاب  روی افکار آدمها پا بنهند تا از طرف مشوقین مردم آزاری فالو شوند  .
دوستی بزرگواری فرمودند: معیار پیدا کردن فالوور یا تعقیب کننده در تیک تاک وطنی، فقط هتاکی و دشنام دادن است و امروز فهمیدم که بجا میفرمایند.  
کاش یکی به این جماعت تیک تاکی کشور ما بگوید: لااقل سعی کنید به کسی توهین نکید. اگر میتوانید حتا از شوخی بپرهیزید! آری! حتا  همین شوخی های بی مزه و بیمورد جایگاهتان را از پیش تان میگیره!  زمان میگذره چشم باز کنید پیر میشوید و به جایی میرسید  که هیچ کس برایتان ذره ای ارزش و احترام قائل نیست. پس به خاطر خنده ی چهار تا آدم و چند پیسه ناچیز شخصیت خودت را زیر سوال نبر 
کمونیستها میگفتند: پول باید وسیله باشد نه هدف! اما برای تیک تاکرا برعکس پول سازی هدف است !چنین نیست؟

هیچ نظری موجود نیست: